Sinds december hebben we een nieuwe telefooncentrale. Die zijn we rustig aan in gebruik aan het nemen. Op dit moment wordt de centrale door het secretariaat gebruikt. Als alles werkt (er is nog wat gerommel met de internetverbinding in Almere) gaan we de centrale ook uitrollen naar de medici, zodat je binnen onze beveiligde omgeving kunt bellen met elkaar en met een afgeschermd nummer naar patienten en begeleiders.

Het is ook aardig om de statistieken te bekijken, want daaraan kunnen we zien hoe druk we worden gebeld en hoe druk we uitbellen. Zo heeft het seceratariaat in januari bijna 500 telefoontjes aangenomen en iets meer dan 500 keer naar buiten gebeld. We hebben, alles bij elkaar, 54 uur aan de telefoon gezeten, warbij opvalt dat één collega de meeste telefoontjes (bijna de helft van de tijd) heeft verwerkt en één collega gemiddel twee keer zo snel is met het verwerken van telefoontjes als wij allen.

Met het oog op de groei van AVG Polikliniek is dit interessante data, want het is één van de meetinstrumenten om de werkdruk te meten en besluiten te nemen over onze communicatiekanalen.