
AVG-Polikliniek
Het regionaal expertisecentrum voor medische begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking
Klachten
Bij AVG Polikliniek willen we dat jij goed wordt behandeld en ondersteund. En dat je daar tevreden over bent. Daarom willen we weten wat wij wel en niet goed doen. Het is fijn als je daarover met ons wilt praten. Dat doe we graag. Daarvoor heeft de overheid een wet opgesteld met eisen die daaraan worden gesteld in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ). Onze klachtenprocedure volt deze wet.
Bespreek het
Ben je niet tevreden? Of doen we niet wat we hebben afgesproken? Bespreek het eerst met je behandelaar. Je kunt dit ook bespreken met de mensen die iets met jouw klacht kunnen doen. De patiënt-vertrouwenspersoon of jouw familie kan je hierbij helpen.
De patiënt-vertrouwenspersoon kan je helpen
De patiënt-vertrouwenspersoon is er om je te helpen met je klacht. Je kunt met vragen terecht bij de patiënt-vertrouwenspersoon n. Zij luistert naar je en reageert binnen zes weken op jouw vraag. De patiënt-vertrouwenspersoon kan je helpen of weet wie je kan helpen. Je kunt haar bereiken via het mailadres patientvertrouwenspersoon@avg-polikliniek.nl. Voor deze hulp hoef je niet te betalen.
Ben je niet tevreden met de oplossing?
Dan kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Jouw familie of iemand anders kan ook namens jou een klacht indienen. Ook kan jouw wettelijk vertegenwoordiger zelf een klacht indienen. Je kunt over jouw klacht mailen/schrijven naar of bellen met de klachtenfunctionaris bij Quasir. Quasir is een onafhankelijk bureau.
Quasir
Postbus 1021
7940 KA Meppel
Algemeen nummer Quasir: 0561 618711
Klachtenfunctionaris: 06 48445538
E-mail: bemiddeling@quasir.nl
Bereikbaarheid: 9:00 tot 17:00 uur (ma t/m vr)
De klachtenfunctionaris bespreekt jouw klacht met jou. En ook met de mensen over wie jouw klacht gaat. Samen maken jullie afspraken over een oplossing. De klachtenfunctionaris vertelt de uitkomst aan de medisch directeur.
De medisch directeur stuurt jou een brief over de uitkomst. De medisch directeur stuurt die brief ook aan iedereen die ermee te maken heeft. Iedereen moet zich aan de oplossing houden.
Voor de hulp van de klachtenfunctionaris hoef je niet te betalen
Is jouw klacht niet opgelost door de klachtenfunctionaris?
Dan kun je een klacht sturen naar de Stichting Zorggeschil. Je kan jouw klacht sturen via dit formulier.
De mensen van de klachtencommissie werken niet bij AVG-Polikliniek. De klachtencommissie bespreekt jouw klacht met jou. En ook met de mensen over wie jouw klacht gaat. Vaak gebeurt dit op een hoorzitting. Een hoorzitting is een bijeenkomst met de klachtencommissie. Tijdens de hoorzitting kan iedereen zijn verhaal vertellen. De klachtencommissie stelt ook vragen aan jou en de mensen over wie je klaagt.
Daarna doet de klachtencommissie uitspraak. In de uitspraak staat wat de klachtencommissie van jouw klacht vindt. De klachtencommissie stuurt jou, de mensen over wie je klaagt en de medisch directeur van AVG-Polikliniek de uitspraak.
Vestigingen
Medische praktijk De vliegeraar
De Striptekenaar 16, 1336 CM Almere
Huisartsenpraktijk Waterwijk
Voorstraat 333 8226 KB Lelystad
Gezondheidscentrum De fenix, 1e etage
Lijnbaan 12, 8011 AR Zwolle
Huisartsenpraktijk Het dok
Vlechttuinen 1G, 8322 BA Urk
Medisch centrum Amsterdam West
Pieter Calandlaan 101, 1065 KK Amsterdam
Bedrijfsinformatie
AVG Polikliniek is onderdeel van AVG Consultancy B.V.
De Striptekenaar 16, 1336 CM Almere
KVK: 88527077
Privacy Policy
Algemene voorwaarden
Klachtenregeling
Lidmaatschappen
NVAVG